tisdag 13 mars 2012

Det finns ett hus...

Jag får ont i magen när jag tänker på det här. Det finns ett hus som legat ute till försäljning länge. Det är ett fantastiskt fint hus bara ett stenkast från havet. Det är stort, har många sovrum om än ett för lite men det hade gått att ordna. Jag har kikat på det här huset online hur många gånger som helst. Drömt att jag rörde mig där i köket, sovrummen och trädgården. Att barnen sprang runt och lekte i den miljön. Att jag handlade i lilla affären, att jag lämnade på ny förskola. Det har funnits ett problem. Huset ligger ännu längre norrut, längre bort från våra arbetsplatser, släkt och vänner. Inte orimligt långt bort men längre. Av den anledningen har jag förträngt det, försökt glömma. Tills häromveckan när jag hör att en bekant till Anders ska köpa MITT hus. Jag har så ont i magen av detta och mitt hjärta rusar när jag tänker på det. Vad betyder det här?! Har jag gjort mitt livs miss? Huset finns kvar på mäklarsidan men inte på Hemnet. Mår genuint kass när jag grubblar och vet inte riktigt hur jag ska hantera det hela. Skulle jag har haft den bollen som jag nu var sist på. Nu ringer det på dörren, UPS kommer med min nya ajFån. När inte ens en ny teknisk pryl lyfter mig är det allvarligt... Vad göra?!

4 kommentarer:

  1. Nämen skit. Vilken sits. Ni kan ju inte gärna gå in och lägga ett bud över det som Anders vän lagt. Då är han nog en före detta vän... Du får hoppas att han sen ringer om en massa gömda fel som gör huset till ett rätt kasst ställe istället.

    SvaraRadera
  2. Visst är det knepigt. Lättast hade absolut varit om det hade visat sig vara ngt fel på huset så jag kan släppa det någon gång...

    SvaraRadera
  3. Lägg ut en länk på huset så kommer jag och hjälper dig !

    P.S. Jag tar med mig tändstickor...

    SvaraRadera
  4. Dr. Åsas sambo15 mars 2012 kl. 17:00

    Jag kan också hjälpa till !!!

    SvaraRadera