fredag 9 mars 2012

Jag - Ett köttsår

Clara ska sova borta inatt, hos mormor och morfar. Skulle tippa att det är fjärde eller femte gången någonsin. Det har inte varit några problem förut och jag vet att hon kommer ha det bra men det känns onaturligt. Det känns onaturligt att inte ha henne nära mig när jag ändå inte gör något speciellt. Känns som ett stort stycke kött slitits från min kropp efterlämnande ett enormt köttsår. Blodigt, vätskande. Många tycker det är lyxigt med barnfritt. Jag kan förstå det, men inte hålla med. För mig är det inte lyx, tvärtom, det är en prövning. Jag är medveten om att det här gränsar till patologiskt men jag har så oerhört svårt för att lämna bort henne. Inser ju att det är viktigt för Clara att få utveckla sin självständighet och uppleva saker utan mig. Just av den anledningen utsätter jag mig för det här och hoppas att det ska bli bättre framöver.
Nu ska jag hämta ett massivt bandage och lägga om det här köttsåret så gott det går.

1 kommentar:

  1. Jämfört med mig har du nästintill adopterat bort henne...
    Axel har sovit borta en natt (när vi var pa bröllop) och Clara och Oscar har aldrig gjort det. Känner med andra ord precis som du!

    SvaraRadera